MapleStory Finger Point

tisdag 11 januari 2011

Min dag med flickvännen igår.

Igår var ju älsklingen här under hela dagen och jag fick mina nycklar så nu klarar jag mig.
Det var riktigt mysigt också faktiskt och jag kan berätta kortfattat vad vi gjorde igår när hon var här.
Först åkte jag till Arbetsförnedringen och fick påskrivet aktivitetsstödlappen, sen promenera jag vidare
till stationen för att möta upp älsklingen. Fick väll vänta två, tre minuter eller nått sånt innan jag fick
syn på tjejen som lyser upp mina dagar. Och lika fin som vanligt var hon och jag kände bara hur
glädjen spreds sig i kroppen. Vi hade pratat om att vi kanske kunde gå och lämna blod och även
se om hon kan lämna blod. Så det fick vi gjort, resultatet blev att jag fick 4,5dl mindre i kroppen
och Carro fick höra att en utav hennes mediciner måste vara helt inställd på rätt mängd sedan
kan hon komma tillbaks och lämna blodprov, för att senare kanske bli blodgivare.

IMAG0024

Efter det hade jag en orolig mage (vet ej varför) så jag kände att det var tryggast att vara på
hemmaplan. När vi kom hem till mig blev det att vi satt och prata med min mamma om lite allt
möjligt och det kändes väldigt skönt att Carro fick pratat en massa med min mamma.
Alltid kul när ens partner känner sig trygg med ens förälder och kan prata på en lite
mer djupare nivå. Så i allt allvar fanns det ju såklart en massa skratt och jag iakttog
hennes leende ganska många gånger innan mina ögonlock blev så tunga att jag bara
skulle kolla en sak bakom ögonlocken. Men när jag var på väg att somna så petade
Carro till mig i ansiktet för att jag skulle hålla mig vaken.

Det blev strax efter då som vi gick in i mitt rum och sov ett par timmar på dan.
Och jag kan ju säga att det var riktigt skönt att få sova, för det där med sömn har jag
slarvat med massor. Sist jag fick sovit var 20-30~ minuter hemma hos Caroline
Söndagen. Så på andra vakna dagen tills vi somnade i min säng så hade jag sovit
ah typ en halvtimma totalt. Inte bra och borde inte göra sådär men men.

Sedan när vi var inne i stan och inte hade åkt hem än nämnde vi att vi båda var hungriga.
Men det blev att vi åkte till MAX och jag frågade om Victor ville hänga med, först sa han
Nä har ont i huvudet och jag orkar inte gå nånstans. Men fick övertalat honom att hänga
på vilket fall som helst och vi spenderade lite tid till att fira Carros födelsedag med lite god
mat och dryck på hamburgerkedjan MAX. Riktigt gott var det och jag tog den godaste menyn.
Alltså Göteburgarmålet som innehåller en stor hamburgare med västkustsallad och standard
sakerna som ost, dressing, sallad, lök tror jag osv. Fanta till det och en lyxshake med choklad
smak (gudomlig smak för er som inte testat den).

Sedan begav vi oss till stan (6-8minuters promenadväg kanske från Gamla Ullevi).
Och vi var där nästan exakt då tåget skulle åka, så vi väntade inte länge. Var tråkigt att
säga hejdå och dagen hade gått alldeles för snabbt ännu engång. Men hon kanske kommer
över någon dag på dan snart igen, vi får se. Annars träffas vi om typ två veckor eller så.

Har planer på att åka iväg till Jönköping nu snart när bästisen Ida fyller år och jag ska även
få träffat Jonathan nu i veckan hade jag tänkt. Så nu dem kommande dagarna är det lite som
händer med möten och tandläkarundersökning osv att få gjort. Jaja nu ska jag snart ringa ett
samtal angående jobbet jag nämnde igår (tror jag det var). Ringde igår men då var det upptaget.
Så bättre lycka idag kanske Ler

PS: Glömde säga att Caroline gav Victor en julklapp i efterskott som han blev glad över.
Det var en älg men vet inte hur den såg ut, eftersom när jag såg den hemma hos Carro.
Så var den i plast och jag såg inte riktigt hur den såg ut, men den var säkert jätte fräck.

1 kommentar:

  1. Älgen var inte jätte fräck :P Men aah det var en kul grej!
    love you

    SvaraRadera