MapleStory Finger Point

tisdag 22 mars 2011

Bebis?! :O


Bebis mageIdag vaknade jag utav sopbilarna utanför fönstret, man
blev lite små sur sådär och vred sig fram och tillbaks.
Men eftersom klockan var rätt mycket (17:00~) och
mobilen låg 30cm ifrån mig, så tänkte jag fy vilken
bra start på dagen om jag får ringt till henne.

Så jag skickade iväg ett SMS och frågade om hon var ledig.
Svaret tillbaks blev “Beror på hur man ser det, ledig för att
prata eller ledig som singel Blinkar och isf är det ett nej där”~.

Jag ringde då upp och man hörde verkligen hur glad hon blev. Och lika glad blev jag eftersom
jag älskar henne så otroligt. Vi avslutade samtalet efter 30 minuter och 48 sekunder (viktig detalj)
för jag var hungrig och ville äta fyra mackor med leverpastej och det blev fil till det också.
Sedan satt jag och pratade med mamma och såg nyheterna också. För övrigt så är det
lite läskigt med japan, men sjukt att läkemedel i Sverige som skyddar emot radioaktiviteten
har tagit slut förra veckan för folk är rädda. Men när det når hit så är det inte alls farligt.

Laleh – The End

Hur som helst har jag nu chattat lite med Madde som jag kallar för Laleh för hon
påminner om henne jätte mycket. Här har ni en låt med Laleh som jag lyssnar
på just nu medan jag skriver detta.

Sedan har jag fått chattat lite med Matilda och hon var sur på en kille som
jag tyckte gjorde väldigt fel utav sig. Men människor gör som dem gör ibland tråkigt nog.
Så man får hoppas att hon kan gå vidare utan att tänka så mycket på det mer.

Mamma pratade med mig om hon kunde få låna ut mitt rum till morfar och det var ju såklart
självklart tyckte jag. Ska ju ändå inte vara hemma, för jag tänkte åka till flickvännen riktigt tidigt
imorgon. Apropå bilden där uppe som säkert gör så jag får många läsare på detta inlägget är
för att jag och flickvännen ständigt pratar om att bilda familj osv, fast inte nudå.
Alltså det är ett väldigt hett ämne där man redan bestämt namn beroende på
vilket kön, hur många barn vi vill ha osv. Ah sådär “lite” små galna i ämnet.

Tjejen min hade suttit och pratat om sin ekonomi med sin mamma och även ämnet barn.
När jag hörde det lät det kul att ämnet pratas om mer än bara mellan mig och henne.
En sak vi vill tillsammans och jag vet att vi kommer få det jätte bra tillsammans.
Grunden till ett bra familjeliv är att man verkligen klaffar ihop och att man undviker
tjafs/bråk och att man faktiskt har stora mål med varandra som man vill slutföra.
Så jag tror jag och Caroline kommer bli en riktigt bra familj.

Det är bra att Caroline har varit i kretsar där bebisar har kommit till liv.
För hon har mer förkunskaper än mig när det gäller barn, det gör mig lite tryggare.
Att bli förälder är ju skrämmande kan jag känna nu även om det inte är någon yngling
på väg just nu. Men ni förstår säkert hur jag menar, speciellt ni som fått era egna barn.

Som ni förstår har jag snöat in på ämnet i mina tankar alldeles för mycket.
Boende, arbete och en trygghet i ekonomin, sedan är det fritt fram för att sluta träna ^^
Nu blev det ett väldigt långt inlägg, men det är skönt att få skriva av sig även om goda
nyheter som dåliga. Men jag har inga dåliga nyheter i mitt liv, iaf inte som jag lägger ner
energi på att fundera på och må dåligt över.

// “ Ska bli den far, min far aldrig var “ \\

2 kommentarer:

  1. Söt du är hjärtat mitt <3 Blev otroligt glad över att du ringde förut <3

    Att jag har massa kunskaper om barn osv är tack vare min syster som kläckt 5 ungar, var ju jämt med henne då jag var yngre. Har ju varit barnvakt i riktigt ung ålder själv.

    Jag är trygg i mitt tänkande på den familj vi kommer att få den dagen då allt löst sig! <3

    Älskar dig Joacim <3
    Puss och Kram från din fru <3

    SvaraRadera
  2. Men det är ju så att det är lite skrämmande ibland med de, menar det är ju sådant otroligt stort steg i livet. Kanske en av de största till och med. Men erfarenhet kommer med tiden och känner man att man vill/behöver så kan man ju alltid förbereda sig på olika vis.

    kram

    SvaraRadera