MapleStory Finger Point

tisdag 1 mars 2011

Inlägg om dagen + lovande butiksjobb


25,444 läsare är det just nu och jag är lite förvånad att så många följer min blogg ständigt.
Men tackar Kissies twitter länkning för 8 tusen~ besökare än så länge. Ni kan se hur det
ser ut på hennes twitter här om ni vill se [KLICKA HÄR]

Apropå något helt annat så blev jag ju utskälld förra veckan för jag hade kommit riktigt
försent till min praktikplats. Men dem hade gjort schema ändringar till mig och inte meddelat
mig om ändringarna, så jag gick ju efter det jag hade fått från början. Och på det nya schemat
så stämde det inte med något. Dem ville utnyttja mig för gratis arbetskraft och ersätta ordinarie
personal på kvällarna för att minska deras utgifter med obekväm arbetstid efter klockan sex och
ville ha kvar mig tills stängningen på affären.

Jag hade ett minne utav att praktikanter inte ska jobba kvällar eller helger om man inte är anställd.
Och mycket riktigt hade jag i den frågan. Så min SIUS kom dit idag och vände rätt på mitt schema.
Jag går 6 timmar och slutar klockan 18 veckan ut nu. Sedan ska jag få skickat iväg ett CV och ett
personligt brev till en annan butik som ligger närmare. Så får jag in foten rätt, så kommer det bli
provanställning i 6 månader 80% alternativt 100%. Så det gäller att göra bra ifrån sig sedan
så dem kanske behåller mig om jag nu skulle få den platsen.

På ICA där jag har min nuvarande praktik, så har jag klaffat bra ihop med en kille som jag nämnt
sedan tidigare. Och idag sa han, att han antagligen skulle hyra filmen Resident Evil – Afterlife.
Så jag väntade på efter en inbjudan om att jag också kunde få kolla på den, eftersom vi pratat
om tidigare att man borde kanske ta och se nån film och hitta på nått sådär. Eftersom han
ändå bara sitter hemma själv i lägenheten, lite roligare med sällskap. Så jag bjöd in mig
själv och det blev ett lyckat svar tillbaks.

Jocke – “Hörde att du ville ha sällskap över filmtittandet på Afterlife”
*Peter tittar lite konstigt* – Aha du ville också se filmen? Ah det hade varit jätte kul att
få kolla på film. Så slipper man sitta själv och kolla också, blir ju lite roligare då.
Jocke – “Ah så kan man köpa lite gott på ICA eller Lidl nedanför dig och tjöta osv”.

Så imorgon blir det filmtime förhoppningsvis.
Sedan på Fredag ska jag åka iväg till flickvännen.
Saknar henne även om hon hoppa på tåget vid 11 tiden idag.
Vi gick åt varsitt håll, hon till tåget och jag mot spårvagnen. Kändes jätte
tråkigt och en klump i halsen kom men jag försökte tänka på annat och det gick tillslut.
Sedan somnade på spårvagnen och vaknade till flera gånger. Sedan gick dagen skit segt
och det lättade som fan när jag och Peter åkte hem (han körde helavägen).

2 kommentarer:

  1. Älskar dig massor <3 Saknar dig massa <3

    SvaraRadera
  2. Förstår hur du menar, verkligen skitjobbigt varje gång man skiljs åt trots att man vet att man ses igen om några dagar. Men saknaden är ju så enorm efter den man älskar!

    SvaraRadera