MapleStory Finger Point

tisdag 1 mars 2011

Fullspäckad helg för våran del <3


Nu var det ett par dagar sedan jag bloggade men min helg har varit full späckad med saker som
jag nämnt innan. I lördags kom ju flickvännen Caroline hit och vi vilade några timmar på dagen innan
vi åkte iväg till mammas kille och åt tacos buffé och mamma hade gjort en paj jag aldrig fick smakat
på faktiskt. Blev för mätt på tacosen som var mega god (speciellt gullöken som jag älskar enormt).

Efter vi hade ätit och Caroline fick träffat mammas kille och hans barn för första gången, så var
det dags för nästa aktivitet för oss alla och det var en tur till Gamlestans bowling hall.
Värdig vinnare var Caroline som fick ett poäng över mig, fast jag vill inte slå mitt sista klot.
Så hade jag fått ner en pinne till bara hade jag vunnit med ganska mycket poäng eftersom
jag hade spärr sedan tidigare. Och då multipliceras poängen på nått sätt förklarade Michael.

bild_thumb[7]

Här är vi alla utom Michael som tog kortet. Dem som blev bra var Victor, Nathalie, Mamma & Caroline.
Jag ser ut som någon luffare med mössan på sne eller nått. Men men nu går vi vidare till nästa bild.

carro 013_thumb[5] carro 015_thumb[2]

När min bror Victor och Michael hade beställt in öl blev jag också törstig. Så Caroline bjöd på en
cider men det blev inte riktigt så. Eftersom päroncidern bara skummade till så blev det nästan ett
helt glas, så han sa att båda glasen kan han sälja för en. Så vi tog “varsin” cider och smaka utav
varandra. Jätte trevligt och jätte gott var det och vi satt där och digga musiken och bara tjöta om
allt möjligt, men mestadels jag och flickvännen då eftersom vi satt bredvid varandra.

carro 017_thumb[2] carro 018_thumb[3]

Vi hade bestämt sedan tidigare att vi skulle gå på bio och jag hade valt att vi kunde se Sanctum i 3D.
Caroline gick med på det och vi båda hade inte så jätte höga förväntningar att den skulle vara så bra.
Men vi båda hade fel i vårt tänkande och vi båda krampa våra händer och jag fällde 4 tårar vid en viss
scen i filmen. Verkligen sevärd film och rekommenderad att bli sedd på bio och inte på DVD eller på
datorn. För detta är en film man borde se på bio för maximal upplevelse. Samma person som skapat
filmerna Titanic och filmen Avatar ligger bakom denna filmen (som man ser på bilden nedanför).

IMAG0305 IMAG0303

IMAG0301

 

På söndagen hade vi inga planer för oss. Men vi åkte till Carolines pappas tjej vid Eketrägatan
i Göteborg. Och hälsade på och huvudsakligen fixa hennes skrivare som patronerna var fel i satta.
Tog en liten stund innan vi fick klurat ut hur dem skulle sitta, men smarta flickvännen kom på hur
man skulle göra och allt bara klickade till så var det klart. Sedan avinstallerade jag hennes
anti-virus program och installerade ett annat gratis som är giltigt tills 2018 så hon klarar
sig utan några problem nu får vi hoppas.

Vi satt en stund och tittade på lite kort från tidigare visit på Golden Days där vi hade blivit
bjudna på god mat. Så Caroline fick en kopia som hon kommer sätta in i hennes I <3 Memories.
(Den boken hon fick på alla hjärtans dag, som man kan se på tidigare inlägg).

1 kommentar:

  1. Det låter som ni haft en kanon helg :) kom hem från kryssning igår med Markus, hans mamma och bror som var supermysig. ^^ Scotts spelade och sen tror jag några från en annan del av köping var med också och ICA-jerry. Enligt de iaf, själv såg jag nog dem inte... x)

    SvaraRadera