MapleStory Finger Point

tisdag 29 mars 2011

Poliser letade efter Caroline? Hmm? Eller?


IMAG0372 IMAG0374

Det var ett tag sedan jag bloggade nu och det har varit bra sedan sist jag la ett ord ute på bloggen.
Jag har varit hos tjejen som sagt och busat med hennes katter osv, men även tagit nattpromenader
varit ute och ätit på en restaurang vid namnet Motoristen m.m. Jätte mysigt och trevligt har det varit.

Och idag så var jag ju vaken hela natten och jag fick ett sms tidigt på morgonen om jag var vaken
från tjejen. Och det var jag ju fast började bli trött, så efter lite chattande som övergick till samtal
visa MSN med videokonversation. Som i sin tur led till att vi bestämde att hon kunde komma hit,
och därmed hade hon ca en halvtimma till att kolla tider, packa ner lite saker och köpt biljett för
att åka hit till Göteborg. Hon klarade det och jag mötte upp henne på stationen.

När vi kom hem till mig så vilade vi lite för båda hade ju inte sovit något (hon har sin ursäkt med
sitt jobb, medan jag har ett roligt spel vid namnet Heroes of Newerth). Men iaf så vilade vi en stund
och sedan en gemensam dusch och nej tro inget för det hade inte blivit sådär som ni tror nu ^^

Hur som helst, så vilade vi ett par timmar och det var riktigt skönt att få ligga ner i sängen eftersom
jag inte sovit på länge. Slocknade med engång och sedan tog vi oss till Arbetsförmedlingen där jag
fick lämnat in mina papper igen (mer denna gången också). Så får vi hoppas på att dem inte blir
hem skickade ännu engång för då blir jag något irriterad. Som tur är så har jag fått min lilla del
från SDN så jag klarar mig. Men jag borde få hela summan snarast eftersom jag betalar faktiskt
hemma 1300~ av dem 3500~ jag får i månaden. Lite utav en specifik siffra det där med min ekonomi
men hur som helst, så överlever jag alltid som tur är.

Vi gick efter det ärendet till DROPPEN i Nordstan och jag fick lämnat blod för femtonde gången.
Och jag fick frågat lite saker som jag undrade, som t.ex varför man har en max tid på 12 minuter
på att ge blod och när började jag lämna blod. Så jag fick reda på att i september månad 2007
blev jag inskriven och lämnade strax därpå förhoppningsvis. Så jag är allt en trogen blodgivare.

Efter det gick vi till café Slimfood och Caroline köpte sig en sallad och en Aloe Vera dryck som
jag fick ungefär hälften på (riktigt glad Jocke för att jag fick så mycket av den). Sedan köpte jag
med mig en kebabrulle och en till min bror så satt vi och åt den till filmen CyborgGirl som är en
japansk komedi/drama/sc-fi film som jag har sett 2½ gång nu.

Eftersom tiden led emot att Caroline strax skulle åka, så ser vi resten nästa gång hon är här
eller nått. Sedan åkte vi iväg till stationen för att vinka/pussa/kyssa/krama varandra hejdå för
denna gången. Och nu till helgen ska hon greja med sin bil och vi tyckte det var bäst om jag
slapp att vara med då, eftersom det inte är det roligaste i världen precis att laga en trasig bil.
Lite bromsvätska som läcker, så den dricker den väldigt bra.

Jag och polisen letade för fullt innan vi kom på tåget, för Caroline sprang bort. Filmade lite.

Nejdå jag löjla mig lite bara men blev lite nyfiken på vad som hade hänt. Stod två stora polisbilar
där, som vi även kallar för slaktarbussar. Eftersom man hört och läs om i tiden att ibland blir folk
nerslagna i bilen och utslängda på något random ställe tråkigt nog. Men det finns människor i alla
yrken tråkigt nog som beter sig illa. Hur som helst kallas dem för slaktarbussar.

Nu ska jag vara hemma ett tag eftersom i ungefär 3 veckors tid har jag varit hos Caroline nu.
Dock några få dagar hemma i mellan åt för att fixa lite ärenden osv. Är både skönt och oskönt
att vara hemma, eftersom nackdelen är att jag inte får vara med flickvännen jag älskar till tusen.

Annars lever livet och försöker tänka positivt så gott jag kan. Ajuste glömde säga att vi träffade
min halvsyster eller vad man nu ska säga det. Mammas killes dotter Nathalie, så vi fick tjötat
lite snabbt innan vi åkte hem till mig. Roligt att få se henne igen eftersom senast var då vi bowlade.

Ska dricka något och äta mitt godis jag fick utav värdechecken från DROPPEN.
Så Tuttifrutti, HARIBO nappar och Chilinötter och iskallt vatten blir det nog på listan.
Och det blir till lite Heroes of Newerth med betoning på lite.

2 kommentarer:

  1. HAHHA!! Här är jag! Hemma i vara ju :O Söt du är bääjbee ;)

    SvaraRadera
  2. Haha söt kisse och sitta i handfatet ^^ finns ju de som dricker direkt ur kranen också då de vill ha vatten så de tkr jag är lite småtufft :P

    Vi tjejer kan hinna med en hel del på en halvtimme om nöden kräver som i de här fallet att hinna med tåg/buss till göteborg ;D

    och klart man funderar när man ser uttryckningsfordon överhuvudtaget. Hörde ju en då jag var o övningskörde förra veckan men kunde tamme tusan inte lokalisera ljudet. :S men var brandbil som ryckte ut från stationen bakom mig som skulle åt annat håll så var tur de.

    SvaraRadera