MapleStory Finger Point

fredag 29 april 2011

Inget jobb denna natten? Tack för den SIM-kortet.


Man väntar och väntar på att man ska få ett samtal om när man ska komma och hjälpa till
med att dela ut tidningar. Men ingenting händer på mobilen. När klockan är tre nu på natten,
tittar jag till mobilen och då står det att SIM-kortet inte sitter i, jag har försökt dra ut och sätta
i det igen, men det verkar inte funka. Jag kunde heller inte chansa på att gå bort och ställa mig
på plats och vänta x antal minuter/timmar?

Jaja shit happends och jag vet inte när min mobil slutade funka, om det var redan igår kväll
eller om det var nu under natten. Men hon jag skulle gå bredvid och bli upplärd utav har jobbat
ett år om jag inte minns fel, så hon har säkerligen klarat sig bra utan mig även om det varit
total utdelning, som i sin tur kunde varit mycket pengar för mig att tjäna.

Jag kommer säkerligen inte låta så bra i chefens öron då hon fixade in mig snabbt och lätt,
men vad skulle jag ha gjort? Känns trist men ändå är nattjobb nog inget för mig, känner mig
lite fel vänd då jag växlat runt med tiderna såhär. Väldigt ovant att först jobba en natt, sedan
ledig dagen efter (så man vänder tillbaks dygnet) sedan skulle man vara på denna natten och
jobba, helt fel enligt mig. Vet inte vad jag ska säga eller tänka om det här, men det känns weird.

För övrigt somnade jag och flickvännen vid elva om jag inte minns fel och gick upp klockan 01:00.
Och nu har jag suttit med arbetskläderna på sedan jag gick upp, för att vara redo för att gå hemifrån.
Men jag känner mig varken varm eller kall, men däremot känner jag illamående och jävligt trött på att
bara sitta här och vänta, har inte gjort någon nytta alls under dessa timmarna…

Aja hoppas denna dagen slutar bra även om den nu har börjat dåligt *morr* *sur Jocke* *morr igen*

2 kommentarer:

  1. Klart man skulle gjort det, gått bort och väntat. Väldigt osannolikt att du skulle behöva vänta flera timmar.... och är bara att höra av sig o fråga, så svårt är det inte. Har man fått jobb så lär man ta sitt ansvar. Även ta reda på när/var/om man ska rycka in. och man ska vara glad för de jobb man har, man måste börja någonstans för att skaffa erfarenhet o komma vidare.

    SvaraRadera
  2. Sen låter det märkligt att nattjobb är jobbigt för din rytm, du skriver ju ofta om att du är vaken på natten och sover på dan..? Löjliga undanflykter faktiskt.

    SvaraRadera