MapleStory Finger Point

fredag 29 april 2011

Inlägg till senaste kommentaren.


Min mobil funka efter jag fick tagit ur SIM-kortet efter tjugonde gången, vet inte om antennen är
kass inuti mobilen (det går faktiskt för er som inte vet det). Men vilket fall som funkar den nu och
jag hade fått ett sms från tjejen jag nämnde för något inlägg sedan att jag kunde varit där kvart i
tre och detta missade jag som sagt. Hade jag gått dit då hon själv hade sagt till mig såhär:
”Det är ingen idé att starta innan klockan fyra eftersom portarna inte går upp då, och därmed
kan man inte få delat ut några tidningar”.

Hade jag gått efter det hon hade sagt till mig för ett par dagar sedan hade jag kommit dit klockan
fyra som sist. Så hade hon redan börjat gå distriktet och jag hade missat henne och fått stå och
väntat tills hon lämnat sista tidningen och gått tillbaks där vagnen ska lämnas. Så som jag har
skrivit nu så förstår den “bittra” personen som kommenterade det senaste inlägget att jag inte
visste någon tid jag skulle vara på plats fören nu när mobilen är i funktion igen.

Löjliga undanflykter var ett väldigt påhopp då du inte vet hur det ligger till.
Som man brukar säga “Ta reda på fakta innan du slänger ur dig ord”.

Om du som läsare känner mig så väl så borde du veta att jag vill inget annat än att ha en inkomst,
så jag missade inte min natt med flit så som du verkar framställa det. Hur som helst är det ingen
annan än jag själv som vet hur det ligger till och därför är det lite svårt för utomstående att förstå.
Den som fattar är nog Caroline eftersom hon fått en muntlig förklaring varför jag inte jobbade och
hon har även sett min mobil ur funktion. Men för hennes del behöver jag ju inte ens förklara mig,
för jag vet att hon är medveten om att jag gör mitt bästa.

Sedan för att gå djupare in på ämnet om att inte göra rätt för sig, kan jag säga en sak till för
dig som inte känner mig. Jag hatar att inte få gjort rätt för mig, eftersom man oftast får höra
att man har gjort något fel eller något konstigt. Som tex om man inte kommer i tid och är
försenad, så får man höra att man är sen, och jag gillar inte att få höra något negativt med
tanke på min uppväxt då man nog är lite “rädd” för att höra att man gjort fel.

Så jag tar allt väldigt seriöst när jag har något jag måste göra, för att inte vara till någon
besvikelse. Nu har du som kommenterat fått ditt svar tillbaks på min “löjliga undanflykt”.

1 kommentar:

  1. Ber om ursäkt, jag vet att du inte är sådan. Men det jag stör mig på är att du verkar ta så lätt på det hela; "Shit happens". Vet man kan inte göra mkt i en sån situation. Men man får passa sig för, även om ens mobil kanske krånglar och man inte fått meddelandet så är inte alla lika överseende med det som "överordnad".

    SvaraRadera