MapleStory Finger Point

torsdag 16 juni 2011

Hur samlade jag mod till att avsluta kontakten med min sk pappa.


När jag var 16 tog jag chansen att ge min så kallad pappa en extra chans att visa att han blivit bättre
med åren. Men han var lika explosiv när han blev irriterad och det gjorde så jag fick tillbakablickar på
allt man blivit utsatt för. Så jag kände att relationen inte kommer bli något bättre men ville ändå ge det
en chans, för jag hade ju saknat att ha två föräldrar.

Jag kände att jag mår bättre utan honom och ville avsluta kontakten, men jag kunde aldrig med att få
ur orden inom mig. Så det tog två år och jag var då 18 år och julafton närmade sig, ville såklart fira den
med släkten på mammas sida istället för med pappa (eftersom jag inte ville ha med han att göra).
Så den 23 december ringde han för att önska godjul och han hörde att jag var nerstämd på rösten.
Jag kände hur jag ville avsluta allt genom detta samtalet, så jag sa att jag varken ville höra något
utav honom mer eller se honom något mer. Jag fick en motfråga efter ett par sekunder efter.
- Varför?

Det tror jag han vet innerst inne.
Lagen om att inte aga barn var redan inskaffad i vårat land då jag blev utsatt och varför slå någon man nu
älskar (som han säger att han gör). Hur som helst mår jag hur bra som helst över att jag inte har kvar
honom i mitt liv och det var det bästa valet jag någonsin har gjort.

Idag fick jag en vänförfrågan utav honom och jag har ju inte hört något mer från honom sedan den dagen
som jag nämnde tidigare. Så det kändes lite konstigt att han fortfarande tror att han kan lösa något
fortfarande. Visste dock att jag skulle bli kontaktad då allt fler i familjen lämnar honom för gott.
Han kommer bli en ensam människa och vänner och bekanta kommer inse vilken falsk och
elak människa han har varit och är.

Såhär skrev han på sitt meddelande till mig då han ville bli vänner på facebook.

“Hej på dig jocke. Har älskat dig och victor sedan ni föddes ni var mitt allt. Men det var de som inte ville att jag skulle finnas för er. Allt blev fel och krig uppstod. Jag har aldrig viljat bråka med någon. Men jag kan också bli sårad och besviken. Jag kommer alltid att älska dig och victor + sheila & chalita. Kram din pappa.”

För övrigt så nekar jag förfrågan, eftersom jag fortfarande inte vill ha något med han att göra.
Och jag bryr mig inte om han går in på google och söker på Joacim Söderberg och kommer hit
och kan läsa allt. Står man för sanningen ska man inte skämmas för att få skriva ut den heller.

1 kommentar:

  1. Hemskt =/.. Tycker att du e stark som gjorde de du gjorde. Stå på dig :)

    SvaraRadera