MapleStory Finger Point

tisdag 7 juni 2011

Kan man få det bättre? Knappast!

Dagen startade klockan 04:00, 04:05, 04:30 sedan fick jag ork till att stiga upp sängen för att fixa
iordning mig för att jobba. Jag räkna ut ungefär 12 timmar är jag borta från och med att jag lämnar
dörren tills jag är hemma igen. Låter inte så friskt kanske eftersom man behöver få tid till så mycket
annat egentligen. Så som flickvän, datorn, fixa och dona i hemmet så det håller sitt skick osv.

Nog om sådana tankar, allt löser sig och man får ta en dag i sänder.
Jag fick idag ett eget skåp på jobbet och det känns som att jag allt mer och mer kommer få en
säker plats på det stället. Även om det skulle skita sig på det stället, så skickar bara Samhall AB
mig vidare till nästa ställe där dem behöver mig. Men jag tror jag kommer få stanna garanterat
(det visar sig så småningom).

Jag har funderat en hel del på att resa iväg till Asien idag och det lockar allt mer och mer.
Eftersom jag inte har stora utgifter så kommer det betyda att mycket pengar kommer att sparas.
Men jag får lugna ner mig lite eftersom det är ju ett tag tills dess kanske.

Jag fick en fråga på frågelådan om nu när man har skaffat sig jobb och Caroline jobbar också.
Så finns det en bättre grund för att vi ska kunna skaffa oss en familj, men vem vet om jag får
stanna kvar eller inte på jobbet. Garantin är ju iaf att de behåller mig tills jag hittar något annat
jobb och inte bara skickar iväg mig som arbetslös igen (och det känns ju skönt det).

Men jag och Caroline har pratat lite smått om att jag iaf hade velat åka iväg och resa innan det
blir aktuellt med barn även om jag längtar mycket efter den biten också. Men det blir ju något
problematiskt om man skulle ha en nyfödd unge eller så, ah ni förstår säkert.
Så det bästa hade ju varit om det var bara vi eller hur det nu blir.

När jag skrev ut på facebook att jag skulle vilja åka till Asien efter man tjänat ihop pengar osv.
Så skrev med engång min bror att han ville hänga på. Men vi får se hur upplägget blir.
Resor är roligt fast lite pirrigt även om det är kortare resor också. Som när jag ska till
Jönköping är det alltid lika kul för man upplever något nytt varje gång och man vet inte
vad man kan förvänta sig utav resan. Det är nog samma sak med att åka utomlands.
Dock så mycket mer att se och uppleva om vi tänker på att det är olika länder.

 

Måste förresten skriva ut en liten sak som hände för någon dag sedan.
Jag jobbade i en klädaffär (drömmer nu alltså) och jag sitter och iakttar kunder så ingen
försöker sno med sig något i väskor osv. Men så får jag se på en kund som liknar min
kompis Matilda man var något kär i engång i tiden (förra året). Hon skiner upp som en sol
och går fram till mig och kysser mig intensivt och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Jag blir irriterad eftersom jag har ju Caroline som jag älskar till tusen och det vet hon
mycket väl också. Så jag kollar mig hastigt omkring för att inte Caroline skulle ha sett något.
Jag visste ju inte om hon var i närheten och jag ville inte att hon skulle misstolka situationen.
När jag blev allt mer och mer förbannad och brusade upp mig mer och mer, så vaknade jag
upp och tänkte “Jävla idiot” och till en lättnad så fanns det varken en klädaffär eller fuktiga
läppar som möttes av Matilda.

 

Kebabrulle på lunchen på jobbet, hamburgare till middag hemma + godis + läsk.
Dagen har varit i sin topp och jag kände för att berätta för Caroline om hur stolt jag är över
att hon är så duktig och kan så mycket. Hon var orolig över det nya distriktet som hon skulle
köra själv nu i helgen som var. Men hon klarade det galant även om hon inte alls fått någon
riktig upplärningstid. Så jag skickade ett sms om att jag är så stolt över henne och det värmdes
i mitt hjärta när hon skickade tillbaks “ingen har varit det över mig innan, tack älskling”.

Strävan om att få ett bättre liv känns inte riktigt som det behövs.
Jag stormtrivs med allt och små saker i livet ska inte ta upp min energi eller mina tankar och
funderingar på över vardagens bekymmer. Man får hålla huvudet högt och fortsätta kämpa.
En dag i taget som sagt.

galensessan

Tack för du finns i mitt liv och vänt upp och ner på hela mitt liv. Hoppas vi lever tills döden skiljer oss åt älskling.
Du och jag för alltid (känt mig nykär idag när jag tittat på henne för övrigt). Blir helt varm och överlycklig.
Tycker denna bilden är rolig, för Carolines katt ser helt galen ut. Dock så kan vi inte ha henne här,
eftersom husägaren är allergisk, så ska han hit och fixa något blir det jätte jobbigt för honom.
Men vi ska ju inte bo i denna lägenheten allt för länge.
Älskar dig mer än du förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar