MapleStory Finger Point

onsdag 8 juni 2011

Tight schema och bilder från jobbet bl.a


Det har nu gått 1½ vecka med att arbeta och jag trivs.
Även om det inte riktigt är så att det är någon social arbetsplats gentemot varandra.
Alla på platsen har en eller flera anledningar till att hålla sig för sig själva eftersom det
är bara människor med något slags handikapp. Känner inte riktigt att jag är på deras nivå,
men det spelar ingen roll. Huvudsaken är att jag tjärnar pengar och att jag har ett arbete.

Jag har analyserat hur mina veckodagar kommer se ut under veckan då jag jobbar.
Schemat kommer se ut såhär:

  1. Upp klockan fyra och göra sig i ordning för jobbet, cykla iväg till stationen 05:30 för att
    hinna med tåget 05:46.
  2. Börja jobbet klockan 7 och arbeta till kvart i fyra och om jag tar mig med engång till tåget
    så hinner jag med tåget som går 16:17.
  3. Tåget är framme i Alingsås vid 5 tiden och är hemma strax efter fem då jag behöver få
    ätit någon slags av middag helst.
  4. Resterande tid av tiden som finns kvar innan jag går och lägger mig klockan åtta blir till
    att duscha på en halvtimma. Så drygt 2 - 2½ timma på mig att göra vad jag vill.

Schemat är väldigt tight och jag reser strax över 5 mil (enligt hitta.se funktionen med vägbeskrivning).
Men det är något man får gilla läget, i slutändan när jag håller i alla pengarna i slutet av varje månad
kommer man vara riktigt glad. Dock finns det inte tid till så mycket annat på dagarna som ni förstår.
Men en dag i sänder och bara jag fortsätter att kämpa så kommer jag klara detta.

Här är lite kort tagna denna veckan tror jag, några är från idag.

IMAG0584

Vagnen med alla grejer på, som vi på ett gäng delar på medan vi går in i varsin uppgång.
Går riktigt snabbt eftersom vi är tre stycken som delar upp allt samtidigt.

IMAG0593

Svullot Jocke

IMAG0594

Jobbarkläder på, dock väldigt bra skyltat med “Samhall” texten.

IMAG0618

Kärran Blinkar

IMAG0619

Årsmodell 2011 BlinkarTummen upp

IMAG0621

Detta var något äckligt. Jag köpte en Magnum Karamell eller vad den nu hette, w/e.
När jag tog ur min glass såg den helt orörd ut men jag såg en extra glasspinne sticka fram.
Tänkte “Va fick man två stycken glassar i denna?”, fast riktigt så var det ju inte.
Någon hade öppnat på andra sidan av paketet som jag inte hade sett.
Och där låg den halv uppätna glassen som ni ser till höger i bild.
Blev lite äcklad att den låg i samma paket som min men ah,
shit happends. Nu ska jag duscha snabbt sedan sova.
Hejdå har ett schema att gå efter! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar