MapleStory Finger Point

tisdag 1 november 2011

Tankar som snurrar

Dagarna ser likadana ut och jag försöker allt jag kan för att hålla mina tankar borta.
Oron jag har inom mig handlar mesta dels om jobbiten och då handlar det mycket om
det jag skrev senast. Men även hur mycket pengar jag kommer få under dem hårda vinter
månaderna framöver.

Hur många arbetsdagar kan jag ta mig till arbetet? Hur mycket blir det då i lön?
Hur kommer jag ta dagen då jag ständigt måste ringa och säga att det inte går att jag kommer.
Hur ser ekonomin ut? Visst klarar vi oss fin fint ändå men det känns ändå som en stor oro.
Det är inte så enkelt att sluta fundera på vad som kommer hända och jag mår illa varje dag.
Jag vill må bra igen på den fronten, annars känns det bra på dem andra kategorierna.
Menar alltså med att bo i Alingsås med min sambo, som det funkar riktigt bra med.
Snart närmar vi oss ett år också. Tänk va tiden går fort när man har det roligt.

Idag på jobbet var det helt okej om man bortser ifrån illamåendet och yrsel.
Och imorgon är det den jobbigaste dagen på veckan arbetsmässigt. Jag städar ju
uppgångar, tvättstugor och ett ganska stort kontor. Nu imorgon är det hyreshus och tvättstugor,
där en utav uppgångarna är fullt av hundhår ÖVERALLT. Något jobbigt men aja så är det.

Jag får väll lägga mig eftersom jag ska upp klockan fyra imorgon.
4 timmars sömn ungefär, låter inte bra men jag har kommit in i en period då jag faktiskt
vill hitta på saker vid datorn och umgås med Caroline innan hon lägger sig. Därmed skiter
jag när det blir att gå att lägga sig, men jag klarar iaf av arbetsdagen utan några större problem.
Att vakna, sticka iväg till jobbet, arbeta, åka hem och sen sova är inget schema jag vill ha.
Så jag gör mitt egna även om det krockar med sömnrytmen men jag återgår väll snart
till att lägga mig tidigt skulle jag tro. För jag känner att min ork börjar ta slut totalt.

Mitt mål är att skaffa mig ett jobb i Alingsås även om min chef är emot det alternativet.

1 kommentar:

  1. Pff, hundhår överallt är väl ingenting ;) slåss med äckliga små kryp och smuts som lägger sig på golven som man inte ens får upp med dammsugaren, och skurhinksvattnet som är kolsvart bara man skurat 2-3 meter.xD

    SvaraRadera