MapleStory Finger Point

måndag 13 februari 2012

Förändringar!

På väldigt kort tid nu har ställningarna ändrats en hel del. Det första jag kan berätta är att jag har funderat sedan somras tills nu om att gå ner i tjänst. Men jag har försökt att ändå jobba på i en takt som jag egentligen inte känner att jag klarar. Nu ska jag, min blivande nya chef och min praktikletare prata imorgon om min övergång till anställning imorgon kl 13:00.

Jag fick höra från min kollega att det kanske hade varit bra för min del, fast hon sa att jag känner ju själv om jag tycker så och att jag känner ju min kroppsjälv. När jag ringde min praktikletare, så förklara jag läget med att vilja vara ledig en dag till i veckan och hur jag känner inför allt det här. Hon tyckte det lät jätte bra och hon hade försig att dem härifrån inte hade tänkt att ha någon på 100% men att det är svårt att hitta någon som bara vill ha en "deltids" tjänst typ. Så om jag nu blir ledig en dag till i veckan blir det 80% jag jobbar och i mina öron låter det mycket bättre för min del.

Om man övergår till nästa förändring så har min sambo gått in i väggen och är sönder stressad. Det är inte så konstigt alls och jag förstår att hon är i detta läget. Nu dessa två veckorna har varit helt ur flippat för henne då hon redan innan mådde dåligt över att hon aldrig är ledig. Hon jobbar alla dagar i veckan och nu när hon har fått pendla mellan Vara och Alingsås för att ta hand om hennes katter hos sin mamma, så har det tagit en massa tid och energi. Tycker synd om henne och försöker finnas för henne så mycket som möjligt. En sak som gjort det lättare för oss också, är att vi har löst så jag kan fixa oss mat också, istället för att behöva slänga ut ca 150-180kr varje gång :) känns bra för min del också att det underlättar att jag kan hjälpa till mer.
Published with Blogger-droid v2.0.3

1 kommentar: