MapleStory Finger Point

fredag 18 januari 2013

“Let’s Play” har börjat för min del.

Jag har börjat fått tillbaks lite utav mina intressen tillbaks med Photoshop, filma in det jag spelar och även
min YouTube kanal tack vare suget efter att få göra det jag ska förklara här nedanför. Det är bara en hobby
nivå på det hela just nu men det kanske kan bli något större i framtiden.

Sent igårkväll efter sambon stack iväg och jobba så satte jag igång med mina så kallade Let’s Plays och jag
gjorde en hel del fel redan från början utav första delen utav “Minecraft – Skyblock 2.1” och även första delen
av “Tera Online”. Jag hoppas på att få lite tittare på min YouTube kanal för att få fler folk att börja spela dem
spelen jag spelar och även visa grunderna och visa min historia/framgång i spelet som man kan följa om man
själv inte vill spela dem.


Alltså begreppet “Let’s Plays” på tex YouTube som man kan se är alltså spelgenomgång från starten till slutet
om det inte är så att man avslutar innan pga någon anledning. Men jag ser framemot att få se vilka reaktioner
jag kan få utav tittarna på klippen. Jag förklarar verkligen noggrant och jag pratar till spelandet enbart på
svenska, så tittarna blir nog i målgruppen “barn” som vill spela något nytt spel eller få idéer på hur man
kan göra i spelen dem själva har kanske. Återstår att se om mina klipp får några tittare eller inte.

Jag ska även ta och spela med mina tittare och spela in med vänner så alla får ta del utav spelandet.
Och bilda en gemenskap som man kan hoppas på att bli stor. För att jag skulle tycka det var värt
att börja med detta nu, så blev det att införskaffa mig en webbkamera så man kan se när jag spelar
samtidigt (dock varierar det från spel till spel om jag syns eller inte i spelen jag visar upp).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar