MapleStory Finger Point

onsdag 19 november 2014

Skaffa barn?! – Version 14.11.19

Jag och Caroline har passerat 4 år tillsammans och under våran period ihop har vi fått frågan många gånger.
”Ska inte ni skaffa barn snart?” och under en period sa vi faktiskt “vi har funderat på det och pratat om det,
men att det är inte ett bra läge just nu med boendet vi har osv”. Men hur är det nu? Vad är våran inställning?

skills

Vi ändrade oss för ett ganska bra tag sedan nu och vi känner att vi vill fokusera på oss själva istället.
Vi vill hellre fokusera på att göra fler äventyr och unna oss saker i livet innan ett sådant stort steg tas med att
skaffa barn. Tidigare var våran idé att inte vara allt för gammal när vi skaffar barn för att vara en ung förälder.
Men eftersom vi sedan ett tag tillbaks och fortfarande vill vänta eller kanske till och med strunta i att ha barn,
så blir det att ha det bra tillsammans som vi har det nu. Stadigt förhållande och vi har våran lilla plutt Max
som får duga till “barn” för oss. Men kan säga att jag alltid velat ha dotter med namnet Sarah eller Sandra,
sedan jag var tidig tonåring kom jag på det, men som sagt är ju inte lika säker numera på barnfrågan.

Barnfrågor och vad personer tycker man borde ha innan man skaffar barn är så olika vad man tycker.
Men jag tycker det ska en stadig grund med boende och inkomst, alltså en stadigt liv i sig. Nu vet jag att
många kanske tänker, att sånt löser sig och det kanske det har gjort för många. Men jag tycker att det är
ett beslut man borde tänka om flera gånger på innan man gör en sådant beslut. Hur många par håller ihop
efter dem skaffat barn? Inte många vad jag vet… Och det är värdelöst, för då har barnet skilda föräldrar
och det blir tråkigt för barnet med en uppväxt där man får välja mellan mamma eller pappa.

Varför inte ge förhållandet en bra tid först med många lyckliga år utan några större bråk först?
Se om din partner är så vettig som du trodde från början och var inte för snabb med känslor/beslut som
oftast tas snabbt då man är nykär och kanske inte tänker så långt. Det handlar nog rent ut sagt om en
mognadsfråga, är du vuxen nog att ta ett sånt beslut? Sluta med det unga livet och bli en bra förebild
med att vara en duktig förälder. Tiden då många unga festar och har sin period som ung med att dricka
var och varannan helg får sitt slut och man fokuserar på att ta hand om ett barn och sin nya familj till
hundra procent.

Något som jag har hört ett antal gånger är tjejer som sagt “Jag vill bara ha ett barn att ta hand om,
jag skiter i vem farsan är” gör mig extremt arg. Vem vill inte kunna ha sina båda föräldrar vid sin sida
när man växer upp? Jag kan erkänna att jag har hört detta 3 gånger med handen på hjärtat och jag
önskar att det barnet får en bra uppväxt trotts att föräldrarna då inte testat om dem funkar bra ihop.

 

Jag bloggar efter mitt stora möte på vårdcentralen om hur det gick och vad som kommer hända.
Längtat efter denna dagen så extremt länge nu, ska bli skönt med att få in riktiga rutiner igen Rött hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar