MapleStory Finger Point

torsdag 20 november 2014

Störa mötet blev lyckat ! – Version 14.11.19

Jag hade idag ett möte på min vårdcentral med både försäkringskassan, min handledare från mitt jobb
och en läkare jag träffat 2-3 gånger (hon har tagit över för min ordinarie läkare som är väldigt upptagen).
Min tanke var ju att börja jobba inom kort och så blir det, men i väldigt lågt tempo och det är ju bra.
Jag har ju varit helt sjukskriven tills det blev min tur för att komma till rehab kliniken i Borås, men från
början ville försäkringskassan att jag skulle jobba tills den tiden var kommen. Både dem från mitt jobb
och min läkare tyckte det var dumt, eftersom det inte fanns några underlag på vad som var bra eller
dåligt för mig att göra. Därför väntade vi med att jag skulle sysselsätta mig på en arbetsplats under
denna tiden. Hur som helst ville försäkringskassan att jag skulle börja direkt ungefär och dem från
mitt jobb sa att det tar kanske några dagar innan hon har pratat ihop sig med andra platschefer.
Så jag får den bästa platserna att välja mellan, så på onsdag blir det ett besök i ett utav deras
kontor och se vad som finns för mig. Och tanken nu med att få arbetsträna är att börja på
2 timmar per dag 4 gånger i veckan (låter jätte lite jag vet, men det kommer stegra med
tiden som går för att se vart min gräns är). Både läkaren och dem från mitt jobb sa att
det är viktigt att jag säger ifrån när jag vet att vissa moment kanske inte funkar eller
att det blir för tungt kroppsligt för mig så jag får avbryta och kanske faller tillbaks.

Så upplägget verkar väldigt bra hittills och en standard arbetsprövning är på 3 månader fick
jag höra. Så under den tiden är målet att försöka nå deltid (40% av min 80%:iga anställning).
Det som är trist är att det beror helt och hållet vilken arbetsplats jag kommer till och orkar
med, men hur som helst kommer jag ju kunna börja jobba och få in mer pengar än vad jag
får nu och det ser jag som ett stort plus. Jag har förstått att jag kanske inte borde söka mig
ur Samhall när jag har en plats hos dem och dem är schyssta emot än. Jag vet att mer utav
mig krävs om jag byter till ett arbete utanför Samhall, titta bara på jobbet jag hade på Tempo.

Bestämde vilka uppgifter jag hade och det var lugnt och de visste att jag hade ryggproblem så
dem skulle inte köra med mig. Sedan när jag kom in i rutinerna och saker gick snabbare så blev
det tyngre uppgifter och jag körde på alldeles för hårt. Har jag dock kvar min anställning på
Samhall så kommer jag ha en anpassad arbetsplats och det kommer vara okej med att jag inte
klarar av så mycket (men nu är det ju en period jag får testa vad jag klarar och inte såklart).

Är lite trött så jag har säkert skrivit saker och ting dubbelt eller hel knas men hoppas ni fick
en uppfattning om vad som kommer hända nu framöver. Troligtvis blir det att jag får testa på
att börja köra som lokalvårdare igen (har ju gått 1-2 kurser på Samhall för det så jag har ju
kunskaperna och gjort det tidigare). Arbetsplatsen blir förresten i Alingsås om det går att
ordna nu på onsdag och titta på hur det ser ut osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar