MapleStory Finger Point

måndag 17 november 2014

Två dagar kvar! – Version 14.11.17

Om två dagar så kommer jag ha ett möte med Försäkringskassan, Samhall och min läkare.
Vi kommer komma fram till hur framtiden nu kommer se ut nu inom kort, hur många timmar
kommer jag att arbeta och hur många dagar i veckan. Tror det är det i stort sätt, vet inte hur
lång tid det kommer att ta innan jag får en plats på något ställe, men vet att dem sa såhär till
mig sist jag prata med dem på Samhall.

“När du är klar på rehabiliteringen och du är redo för att pröva att arbeta igen.
Så tittar vi på vilka områden som skulle kunna funka för dig, och även hitta en
arbetsplats där du kan känna dig trygg och ha ett ställe som blir ditt område.
Så får du rutiner att hålla som du gillar och då blir du inte förflyttad runt som
det lätt kan bli inom Samhall”.

Tror det kommer bli super och jag ser framemot mötet även om det är många funderingar
kring hur min vardag kommer se ut. Dock visas det snart och det kommer kännas skönt
att få rutiner på riktigt. Jag har infört tvätt och dammsugnings schema för min del här hemma
så jag vet när jag får göra en insatts. Att jag har schema lagt vad jag kan hjälpa till med här
har inte tillåtits tidigare så det känns skönt att jag inte får höra “Jag vill inte vara en hemmafru”
när jag faktiskt vill hjälpa till, men jag behöver satta dagar varje vecka för att det ska funka
med mig. Annars blir det inget gjort för min del, eftersom jag behöver rutiner som är schema
lagt (ser inte när saker och ting behövs göras). Vi alla är olika som tur är och jag vill ju såklart
göra mitt allra bästa hela tiden, så man inte får höra att man är lat eller inte hjälper till eller nått
sånt. Ändringen på detta med att jag fick in mina rutiner har gjort att Caroline mår bättre och
ibland kan hon till och med säga: ”Jag hjälper dig, för annars känns det som du får göra
allt och jag inte gör någonting”. Så det är nice med stadigt förhållande utan några
problem eller tjafs (nog ganska ovanligt att man matchar varandra så bra).

1534416_701502249883765_2078789939_n
Saknar värmen, var som en kung och min rygg var inga problem alls. Min rygg älskar Thailand!

411718_10152029577405353_1008517286_o
Det är inte ofta jag har känt mig fin i några kläder. Men där fick jag allt några fina köp + klocka <3

För er som snubblat in på min blogg och är nya, kanske inte ni vet hur länge jag och min
sambo har varit tillsammans. Det är strax över 4 år nu och på denna tiden har vi gjort mängder
med grejer som jag aldrig trodde skulle kunna hända på så kort tid. Jag tänker på dem roliga
bitarna som jag måste fokusera på lite extra på, så jag höjer min känsla av att må bra eftersom
den är väldigt låg. Rabblar upp grejer, 2x Thailand resor, köpt lägenhet, köpt bil och ser
framemot att få börja en ny hobby kan man väl säga men nämner inget om det nu i bloggen.
Det krävs det mycket tid till att lära sig först och sedan vara försiktig men jag har läst, lyssnat
till mig information mestadels och även tagit och sökt på egenhand om information på nätet
för nybörjare. Så vi får se hur lång tid det tar innan jag kan börja men är fortfarande osäker
på det så det blir att träna in det mera såklart. Men nog om det!

10409005_789004957800160_5022862860867834641_n
Våran fina KIA – Picanto som hela familjen på 3 gillar. Max älskar att åka bil förresten.

På torsdag eller fredag ska jag träffa en person jag lärde känna lite smått på rehab:en.
Han har skaffat sig en hund som heter Doglas och ser ut att vara ungefär i samma storlek
som Max. Så dem ska få träffas och busa med varandra, Max älskar ju att träffa andra
hundar men han brukar vara väldigt gnällig först tills han känner sig bekväm med den
han träffar. Sen bara några minuter efter så har han lugnat ner sig och är cool lugn,
så det är rätt nice att det går så fort. En grej som jag och Caroline inte gillar med
Max är att varje gång han ska poop:a, så blir han förbannad/irriterad ungefär
hälften av alla gånger. Det börjar med att han ska bita i kopplet och vill
lägga sig på det. Men då håller vi handen så långt in som möjligt så han
inte kommer åt kopplet, då har han inget att bita i och slutat ganska
snabbt ändå. Men så störande att han ska bli sur bara för att han
ska göra ett utav sina behov Ler med tungan ute Aja han lugnar väl ner sig med
tiden ju äldre han blir, han har ju så mycket energi numera.

Japp vi avslutar väl inlägget med den kategorin, trevligt va?
Är det något ni undrar över så kommentera gärna!

Accepterar kommentarer om det är något vettigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar