MapleStory Finger Point

måndag 24 november 2014

Urfunktion – Version 14.11.24

Denna dagen har gått jävligt sakta och jag har tagit det lugnt till max, inte ett piss har blivit gjort.
Sovit och sovit och sovit har varit mitt schema idag men till maten såg jag och Caroline på “Hem till gården”.

Efter vi hade sett två avsnitt så ringde jag till Tele2 för att stressa upp dem lite med mitt ärende.
Minns ni för snart 3 veckor sedan att jag köpte en ny mobil (Sony Z3)? Jag beställde hem ett nano-sim för att
kunna använda den så snabbt som möjligt och det tog inte lång tid innan jag fick det. Dock måste man aktivera
sitt nya kort via ett samtal till Tele2 eller via deras hemsida, saken var den att mitt gick aldrig igenom helt.
Varför jag fick ett hinder och Caroline inte fick det med sin som hon beställde samtidigt som mig, var för att jag
hade en kvar liggande order från Tele2 som hindrade min aktiveringsprocess.

Jag förlängde mitt Tele2/Comviq och skulle då få en gratis mobil som var en äldre modell, den var olåst och
det skulle kunna tänkas vara en reserv mobil eller om jag ville sälja den vidare eller ge bort den. Så det lät ju bra
eller hur? Grejen var att dem hade för få mobiler och dem gick åt för snabbt innan dem kom till min tur i hantering
av sina kunder, så jag uteblev från gratis mobilen. Och därför blev det fel för att jag hade en “order” som låg och
väntande på mig som teknikerna inte visste hur dem skulle lösa. När jag fick reda på detta, undrade tjejen jag
pratade med om jag skulle kunna tänka mig att få min kommande månadskostnad att utebli så jag fick en
gratis månad och jag buga och bocka.

Men efteråt tänkte jag “Mobilen måste ha varit mer värt än knappt en hundralapp som jag betalar varje månad,
så jag blev lurad på pengar egentligen eftersom dem lova mig en gratis mobil som såg ut att kosta mer än 100kr”.
Jag strunta i det och tänkte att det var sent påtänkt nu men man borde vara mer vaksam när man pratar med
dem direkt. Hur som helst ringde jag ju dem efter avsnitten och sa att det snart gått tre veckor och det är lite
trist att det känns som jag är ett bortglömt ärende. Även att jag haft min nya mobil i tre veckor utan att få
använda den fullt ut. Men att jag förstår att allt ligger hos teknikerna/supporten till att lösa mitt ärende.

Jag blev iaf bra mottagen av killen hos Tele2 och han sa att det finns tyvärr inget han kan göra mer,
då det redan är satt som ett högt prioriterat ärende och att det enda som finns att göra är att vänta.
Han lät lite bekymrad eftersom jag inte kunde använda min mobil ännu och han förstår att jag var
lite irriterad. Men denna gången roffa jag åt mig lite och inte bara sa okej och la på mer eller mindre.
Jag sa att eftersom jag väntat snart 3 veckor på något som ska funka direkt och att jag blev lovad
en mobil som jag inte fick, så känner jag att det borde kompenseras lite till eftersom en månadskostnad
är väldigt lite jämfört med vad jag har fått stå ut med. Han sa självklart kan jag lösa så det blir ordnat
men att det får bli efter din mobil blivit aktiverad osv, eftersom vi vet ju inte nu hur länge du kommer
få vänta mera. Så han skrev iaf en notering och när min mobil funkar hör jag bara av mig till dem
så ska vi se vad dem kan göra för mig för att göra mig som kund gladare och inte byta operatör
i framtiden. Alltid tyckt att Comviq/Tele2 har varit det enda rätta men nu tvekar jag allt på dem.
Priserna och avtalen har alltid passat mig tidigare men det kanske finns fler där ute som pressat
ner Tele2’s priser nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar