MapleStory Finger Point

måndag 1 december 2014

Fick ett äkta förlåt från hjärtat – Version 14.12.01

Jag har tagit det lugnt vid datorn nu på eftermiddagen till nu (19.12 i skrivande stund).
Sa till Caroline att jag skulle ta och spela något kanske, men jag har inte kommit längre
än att checkat min facebook och en del youtube klipp. Denna låten är rätt soft förresten!

Jag fick ett meddelande från en gammal klasskamrat på facebook där hon sa förlåt.
Förstod ingenting först och tänkte, hon måste ha skrivit till fel person men hon förklarade kortfattat såhär:
“Joacim… Jag har aldrig sagt detta men jag skäms för hur jag behandlade dig i skolan, förlåt för
att jag var ju elak och sånt, jag spelade cool, haha… Du kanske inte minns det, men jag har tänkt
på det.. Om jag har gjort dig ledsen någon gång så vill jag iallafall säga förlåt”
Jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig känt mig illa behandlad av denna tjejen.
Och på den tiden var jag enormt kär i henne och lös upp varje dag hon kom till skolan, var perioder
jag tvekade på om jag skulle gå fram till henne och säga vad jag kände för henne. Dock var jag inte
tillräckligt modig på den tiden och var alldeles för blyg för att ens prata med tjejer i allmänhet.
Vad jag minns hade hon toppen betyg i högstadiet och skolkade ofta och kom när det var prov.
Så varje gång hon var borta var det trist, vem vill inte ha ögongodis att titta på haha.
Under högstadietiden var jag en kille ingen såg eller pratade med men jag hade mina “geek”
kompisar som jag trivdes med. Kände mig aldrig illa behandlad av någon i våran klass men
man var inte speciellt populär och det kändes trist att andra killar fick uppmärksamheten.
(tänker mest på killarna i parallell klassen).
Berättade iaf nu för första gången till henne över facebook att på den tiden var jag mega kär i henne
och att jag var nog kanske blind utav att hon varit elak mot mig eller så. Mitt minne av henne var ju
bara positivt och jag gav henne beröm att hon sa förlåt. Att erkänna en sådan sak krävs nog en hel
del mod att stå för något och att man gjorde fel. På den tiden vet jag att hon spelade lite cool och en
hårdyta sådär, men varje gång hon skratta såg jag hennes mjuka sida och jag fattade att hon var inte
alls den tjejen hon försökte visa. Hon skratta bara och sa att nu kan hon sluta ha någon ångest för
detta, men jag sa att det var lugnt och vi avrunda strax efter där.

[Bonus Information]
Vet inte om hon läser min blogg men jag kan berätta lite som har med ämnet att göra.
Jag umgicks väldigt mycket med min kompis Jonathan och jag sov över hos honom ibland
och vi hade våra killsnack, och för er som inte vet vad det innebär är det endast tjejer man
snackar om. Iaf större delen av tiden man umgicks, sedan la vi poäng på vilka man tycker
är fina och skulle kunna tänka sig bli tillsammans med om man fick drömma bort sig lite.
Jag var intresserad av några tjejer i klassen med denna tjejen jag skrev om tidigare var
number one helt klart. Dem andra jag tänkte på hade väldigt mycket behov utav
uppmärksamhet och det gjorde att dem sjunk en del i mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar