MapleStory Finger Point

måndag 1 december 2014

Första dagen avklarad på jobbet – Version 14.12.01

Dagen var väldigt speciell på ett negativt sätt men kanske var bra ändå.
Vet inte riktigt hur jag ska se den, varit väldigt rörig men det har funnits en anledning
till att den var som den var. Skriver väldigt detaljerat vad som hände och varför:

Jag har ju haft ont i ryggen nu i drygt en veckas tid nu och så skulle jag börja
städa idag. Såg inte fram emot det eftersom min smärta har ökat mängder sedan
det började, känns lite som det var fel tidpunkt att det skulle hända just nu.

Jag blev dit körd av min sambo (tackar ännu engång för du körde mig) och
var där ungefär 10 minuter innan den tiden jag skulle vara där som var kl sju.
Dock så var personen som skulle köra mig till arbetsplatsen inte där i tid och
jag tänkte att det kommit något hinder så jag väntar en stund. Jag visste inte om
jag skulle sitta eller stå så jag växlade mellan att gå ur lokalen och stå inomhus på
deras kontor. När jag tyckte att nä detta funkar inte, så frågade jag en andra gång
efter han som skulle köra mig och då passade det att ringa honom för att kolla vart
han var någonstans (räckte inte med 15min då jag frågade första gången).
Han hade stängt av sin arbetsmobil och han svarade inte på sin privata mobil och
40 minuter hade gått då jag hade fått vänta på honom (totalt femtio minuter).

Jag var inte sur över att ha fått väntat på honom, utan var irriterad pga min smärta
och att jag fått vänta på någon som inte ens velat svara då hans jobb ringt honom.
Kändes som det var lite fel person som hade så stor roll på sin arbetsplats och
det är mer grejer om denna personen (därför skriver jag som jag gör).
Eftersom dem inte fick tag på honom så åkte den mest stressade personen
iväg med mig själv till platsen och jag blev mer eller mindre droppad på plats
och sa endast att jag skulle bli satt i arbete. Hon hade ju inte fått någon info
om att jag är endast där för att arbetspröva och att jag ska ta det lugnt nu
i början och se hur mycket jag klarar, som det var sagt både från min
handledare på Samhall och min läkare. Ändå förklarade jag detta under
våran biltur dit men hon var nog väldigt stressad för att hänga med i svängarna.

Så på arbetsplatsen blev jag som sagt avsläppt och det var direkt ett stativ
jag fick och jag skulle moppa. Personen jag ska gå bredvid hade ju inte blivit
informerad om att jag skulle komma dit och gå bredvid eller nått så hon såg ut
som ett frågetecken när jag kom. Och hon fick ju höra att jag ska sättas i arbete
så hon körde ju med mig lite i början. Hon var trevlig men otroligt pratglad, hon
var tvungen att hämta efter andan efter varje mening (seriöst, överdriver inte).
Fick lite ont i huvudet av så mycket hon pratade, men hon sa att hon var väldigt
stressad för en hade ringt in sig sjuk och hon var osäker på om hon skulle hinna
allt själv men hon visste ändå att hon skulle klara det för hon har gjort det innan.
Vid detta laget var jag upp stressad pga människorna jag träffat hittills och jag
hängde inte med riktigt i svängarna men som sagt fick jag i uppgift att ta mitt
stativ och börja moppa golvet i ett utav allrummen på grundskolan. Att moppa
är nog lite för dum rörelse om jag ska hålla mig till vad jag har blivit lärd, så jag
får nog göra andra rörelser för att moppa för att det ska funka (blir en hel del
vrid moment som är dumt för min rygg).

Jag gjorde iaf klart det och hon sa att det var dags för en frukostrast och att
det blir nog inte så mycket mer städning för min del idag. Tänkte att det var
skönt det eftersom jag var ganska körd i kroppen redan efter det lilla.
Läkaren och hon på Samhall från förra veckan sa att jag skulle ta det
lugnt och bara titta på vad som ska göras och komma in i gruppen osv
dem första dagarna men istället pang! Rätt på, 100 procent!! Ler med tungan ute

Imorgon blir det nog att säga ifrån lite (är lite dålig på det) och säga att jag
ska ta det lugnt och tar för mig arbete när jag är lite mer redo. Kanske inte
börja med dem svåraste uppgifterna, finns ju mer grejer än bara moppa som
är på schemat (detta är inte mina ord hur det ska gå till utan min läkare som
sagt detta, så döm mig inte snälla, arbetsprövning är inte samma som att jag
återgått till att arbeta som tidigare).

På denna frukostrasten fick jag även träffat två andra killar som jobbar i andra
områden på skolan med städningen som också är från Samhall. Dem undrade
lite vad jag hade gjort tidigare, vart jag bodde, varför och hur jag skadat min
rygg och varför jag endast ska jobba 2 timmar per dag. Många frågor som
kom på engång efter varandra men det var inga frågor jag tyckte var dumma.
Jag nämnde att jag kom ungefär en timma senare än vad som var sagt pga
att han som skulle köra mig dit inte svarade på sin arbetstelefon samt hans
privata mobil och dem frågade vem det var men gissade sekunden efteråt
på rätt person. “Nä han kan du inte lita på, han kommer alltid försent eller
inte alls” och det höll dem andra 2 med om. Blev lite förvånad att han har
en sådan viktig plats/rank och inte sköter sig, borde nog vara lätt att byta
ut för många har ju körkort i dagens läge. Men förhoppningsvis får han
en snäpp på fingrarna för att han inte dyker upp i tid och att det påverkar
andra att ta hans “skit” alltså att köra mig haha Ler med tungan ute

Klockan närmade sig nio och jag skulle ju börja klockan sju, så det var
dags för mig att bli hämtad igen och körd tillbaks till kontoret. Detta blir såklart
ingen regelbunden procedur med att bli hämtad och körd fram och tillbaks, utan
jag har köpt ett månadskort så jag ska ta mig dit själv men detta var bara för
första dagen. Hon som hade lämnat av mig hade sagt att hon kommer klockan
nio men kom runt 09:40 istället för hon hade visst ingen bil att köra, alla var
upptagna (bra planering). Så medan jag väntade sa dem att hon kan man inte
riktigt räkna med heller, utan hon kommer ungefär i snitt en halvtimma försent
hon med. Jag blev förvånad såklart för det snackades ju rätt mycket skit om
dem som kör och borde ha mycket koll osv. Trodde det sköttes lite bättre men
det kanske bara var en kaos dag idag för vissa där, fanns ju en grund till all denna
stressen idag faktiskt.

Hon bad om ursäkt att hon kom så sent men för mig gjorde det inget att hon kom
senare än vad hon hade sagt. Men det hjälpte ju inte mig från att komma hem i tid
för att få vila upp mig med min smärta som ökat över dagen. Var bara glad och
positiv att äntligen är denna stressade dagen avklarad.

Caroline hämtade mig på kontoret igen när jag blev avsläppt och hon hade inte sovit
något efter hon kom hem från sitt jobb (hon jobbar natt & nu fick man vörtbröd med
skinka och Johnny’s Senap i skrivande stund). Hon hade vänt på hennes dygn och
skulle rätta till det, därför hade hon inte sovit något ännu och tänkte att hon hämtar mig.
Vi behövde handla lite smått så vi åkte till Coop och handlade lite i matväg och sedan
direkt hem, vi såg resterande på en film Caroline hade börjat titta på och sedan gick
vi och sov några timmar (till 15:30 tror jag)

Väldigt långt inlägg och har du läst såhär mycket så får du en guldstjärna!
Kommentera gärna på facebook inlägget att du läst allt så ger jag dig en stjärna! Stjärna

 

PS:
En sjukhus koordinator skulle fixa så jag fick träffat min sjukgymnast så jag kan
börja träna igen gratis. Men han hade slutat så jag kommer få en ny person tråkigt nog.
Hoppas han är okej och inte är knas, fick ju lite väl hårt utformat schema sist och jag
ska ha ganska lätta övningar att börja med (sedan öka om det blir för lätt med tiden).

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad kul att du har kommit igång. Dock tråkigt att de uppstod så mycket problem under din första dag.Hoppas verkligen det blir bättre både för dig och de andra!

    Har själv fikat med en vän idag efter att ha pluggat flitigt på Miroi under dagen.
    Så en guldstjärna på det :) Imorgon blir det jobb även för min del och hoppas
    kunna hälsa på morfar i helgen :)

    //E

    SvaraRadera