MapleStory Finger Point

tisdag 16 december 2014

Ny arbetsplats – Version 14.12.15

Jag var två veckor på grundskolan med en väldigt stirrig kollega som
inte förstod mig när jag förklarade vad mitt syfte var med att arbetsträna.
Hon pushade mig och gav arbetsplatsen en sämre plats genom att gråta varje
dag så man själv tog avstånd och det blev bara en dyster dag helt enkelt.
Min handledare undra hur det gick för mig och jag förklarade läget och
att man får stå ut med detta varje dag och det blev snabbt en förändring.

Det nya stället jag är på är en annan skola men en högstadieskola där
sexan till nian går så det “mer skitet” och det är en väldigt gammal skola
som har inte riktigt tagits hand om så den är ganska sliten i sig. Hade behövts
en upprustning för att få den skolan att se okej ut för det var nog det värsta
jag har sett.. Hur som helst är min nya kollega väldigt nyfiken och pratglad
så det är positivt men hon förstod verkligen inte hur Samhall kunde sätta
tillbaks mig i städbranschen när jag har dessa problem med ryggen.
Hon sa att hon hade blivit tillsagd att hon ska försöka få mig till att
trivas och att det ska vara ett lugnt tempo för mig så jag kan öka
mina timmar snart, men hon förstod att det kanske inte är möjligt
pga min rygg. “Helt ärligt förstår jag inte vad du ska göra här”.

Igår nämnde jag även vilka få & lätta moment jag gjorde för min handledare
på Samhall och ändå hade jag svin ont i ryggen när jag gick från arbetsplatsen.
Det tog ungefär en halvtimma innan jag kunde somna för att jag hade problem
med att lägga mig rätt i sängen så det kändes okej. När jag förklarade hur dagen
var så skrev hon tillbaks att det jag hade skrivit gjorde henne lite ledsen och att
hon hade dubbel kollat om det fanns andra städjobb på väg in snart.
Men det gjorde det inte och städ är ju något jag inte klarar av så
det är något annat jag hade fått testat på isf.

Jag har gått med på alla förslag som blivit upptagna och varit positiv till deras
beslut om vad som ska göras härnäst. Man kan ju inte riktigt göra något annat
när man har försäkringskassan framför sig som vill att man återgår till arbetet
på heltid helst igår. Min läkare såg det här med att jag skulle tillbaks till Samhall
och städa som ett stort minus med hennes ansiktsuttryck och frågade mig en extra
gång när vi satt samlade om jag verkligen tror detta kommer funka.
Jag sa exakt såhär “Jag vill inget annat än att gå tillbaks till att arbeta så jag kan
få in rutiner och få in mer pengar i slutet av månaden. Men om man ska tänka på
min hälsa och vad jag klarar av så tror jag faktiskt att jag klarar det men att det
inte får vara i samma utsträckning som tidigare”. Min läkare såg ändå inte så
positivt på detta men såhär blev det bestämt iaf.

Vad som händer nu framöver är något som jag har ingen koll på.
Det jag vet att jag klarar inte detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar