MapleStory Finger Point

måndag 8 december 2014

Vilken härlig helg – Version 14.12.08

Denna helgen har jag bara tagit det lugnt och ätit gott.
Min ryggsmärta har mer eller mindre försvunnit så det behövdes verkligen.
Idag sticker jag inte iväg till arbetsplatsen för att jag fått tid hos sjukgymnasten.
Det som är trist är att min sjukgymnast jag hade tidigare har förflyttat sig till Borås
och Lerum tror jag det var (om jag minns rätt). Jag kom bra överens med honom
och han var en härlig snubbe med humöret på topp, man såg verkligen att han
älskade sitt jobb. Jag hoppas nu att jag får en bra kontakt med den nya och
att jag fortfarande kan få komma tillbaks till Aktiv på Hälsostudion.

Aktiv är en grej alla som skadat sig som behöver träning kan gå till utan att det
kostar och detta är på ett gym såklart. Jag kommer fortsätta med det träningsschema
som jag hade på rehabiliteringen, jag hade kunnat göra det på hemmaplan förutom vid
ett moment då jag behöver en maskin. Men jag behöver få komma iväg så det inte blir
så bekvämt att “kunna göra det hemma”, utan jag måste ha riktiga rutiner för att följa
det till fullo. Så jag tänker se till att få komma in på Aktiv igen och därmed kommer
det bli bättre för mig kroppsligt och jag kommer kunna klara mer.

Jag försöker för övrigt inte tänka så mycket på min situation och hur framtiden
kommer se ut. Så det är något som får visa sig framöver men det är extremt svårt
att inte grubbla eller försöka tänka ut alla steg innan det hinder. Men det är ju något
jag har försökt lära mig, att aldrig oroa mig i onödan men det är lättare sagt än gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar