MapleStory Finger Point

söndag 18 januari 2015

Jävligt dumt fast ändå inte – Version 15.01.18

Tänkte mig inte riktigt för och slutade dumt men blev bra i slutändan iaf.
Så nu ska ni få reda på vad jag menar, don’t worry (be happy if you can).

Nu har Caroline varit på IKEA för hon var rastlös & hon vill greja hemma så det blir finare.
Men jag har hela tiden sagt att hon måste bromsa in lite och inte tänka att det ska göras så
snabbt eftersom jag alltid är nojig med pengar (fast hon har räknat ut att vi har råd osv).

1

Och det är ju tänkt att vi ska ha en duschkabin istället för badkar för vi har det så litet.
Så igår tog sig Caroline friheten att bära ut badkaret och satte ihop ett skåp som nu sitter
där våran tvättmaskin sitter. Det ser lite knas ut nu jag vet (om ni tittar på korten nedanför),
men vi ska köpa en ny tvättmaskin för sådär kommer det inte att funka att ha det sen.
Så det blir en frontmatad tvättmaskin som blir en förbättring för min del också.

3 2

Men vad var det som var dumt nudå? Jo jag hjälpte till att bära upp dessa sakerna och
tyckte det var dumt om Caroline ska få bära allt. Så jag tog ju det tyngsta paketet såklart
(var det sista som var kvar) och bar upp det, inga problem alls men visst var det lite tyngt.
Sedan satt jag och tog det lugnt vid datorn och snacka med min käre vänn Abbe och sa att
jag har jävligt ont i ryggen men jag vet inte riktigt varför, kanske för jag satt konstigt eller nått?
Då stod ju Caroline bakom och sa men du har ju burit tyngt ju. Så smart man kan vara…

Jag klarar av att bära tyngt men ändå inte, eftersom jag får sådan smärta.
Detta var igår och jag har minst lika ont i dag som igårkväll, tur att det inte är värre idag iaf.
För lite mer smärta och jag hade varit gråtfärdig, legat lite extra i sängen för att sova bort
smärtan men det är ingen bra idé. Kändes det bra eller dåligt nudå att jag hjälpte till kan
man ju fråga sig, det var nog värt att ha riktigt ont för att tycka att man är duktig som
hjälper till och inte låter henne ta allt tyngt. Astma och bära allt själv 3 trappor + rätt
dålig balans låter inte som en bra kombination för henne att ta allt det själv.
Så ibland får man lida pin eller vad man nu säger, enligt mig var det värt det.
Men att ha ihållande smärta är ju inte speciellt roligt men det är ju nästan min
vardag vilket fall som helst även om jag bör undvika det.

Det är lite svårt att hitta en balans där man känner sig duktig och inte värdelös.
Då tänker jag på hur hjälpsam jag är med att göra saker hemma med att dela upp
sysslorna. Vet att man inte ska ta åt sig av kommentarer men jag fick höra för ett tag
sedan av en bekant (på den tiden spelkompis sedan typ 7-8 år sedan) något väldigt
tråkigt som faktiskt satt sina spår. Men denna människan tänker sig aldrig för när han
säger saker, för han skiter i allt och alla mer eller minder så som jag uppfattat honom
dessa åren och vad andra har sagt om honom. Gingers är ju lite speciella, haha skoja
bara. Men helt ärligt så är det något speciellt med gingers, kanske har dem fått stå
ut med mycket mobbning eller nått så dem istället måste stå upp för sig själva och
vara studdiga och elaka istället. I donno men alla jag kommit i kontakt som blivit
bekanta med mig har alltid betett sig väldigt udda och onormalt men det finns
säkert dem som är “normala” om det ordet ens ska finnas. För vad är normalt
egentligen men nu ska vi hålla oss till ämnet.

Jag skrev för ett tag sedan om detta men det är något jag kommer ha i bakhuvudet
ett bra tag för det var inte speciellt snällt av en som jag ändå såg som en “vän” eller
spelkompis, men kompis är ju vän. Jaja hur som helst kläckte han ur sig att jag var
lat som inte hjälper till och låter min sambo ta allt själv, utan jag sitter bara vid datorn
och spelar och låter henne vara en hemmafru (det min sambo inte vill vara) och där
sitter jag som inte gjort ett piss och får höra det. Jag blev ju såklart svin irriterad på
den idioten och tänkte att han måste nog vara döv när jag förklarat mitt läge och
vilken skada jag har som gjort det jävligt tråkigt för mig i livet.

Jag vill så mycket mer än vad jag klarar av och jag vill kunna känna mig duktig
som tar på mig mera ansvar och jag har börjat göra mer hemma även om jag
får stå ut med mer smärta. Så som tvätten och dammsugning även om det varit
lite rörigt nu det senaste så mina dagar (gillar att schemalägga saker) blivit lite
knasiga men nu är det som det är. Jag vill iaf göra mitt bästa och jag vill hjälpa
till mera även om det är svårt.

Jag orkar inte tänka mer på idioter som inte förstår hur mitt liv är.
Om någon vill säga något om mig så bör dem få lite bättre grund innan
dem säger något. Om sanningen ska fram, nä nu ska vi inte börja sjunga
på en sämst låt. Nä nu ska jag prata med min käraste vän Albin på Skype.

Ha det fint, tredje dagen med medicin för övrigt.
Vet inte om dem börjat verka ännu men det känns rätt okej.
Vet inte om det var läkarens och mitt möte som gjorde det lättare
eller att jag vet vad som kommer hända härnäst eller om dem faktiskt
börjar funka. Känns lite skönt att må lite bättre iaf och det är huvudsaken!

PS:
Kommer bli så jävla bra inne på toan sedan när det blir klart!
Kan såklart ladda upp mer kort när det är färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar