MapleStory Finger Point

onsdag 20 januari 2016

Känner mig glad inombords – Version 16.01.20

Igår (Tisdag) fick jag inte gjort speciellt mycket men idag har jag allt fått
gjort mer än vad jag trodde jag skulle orka. Det stora projektet för min rygg
var att slänga i två maskiner tvätt (orkar oftast bara ta hand om en åt gången).
Men det gick galant, märks väl imorgon ifall jag klarade det fint eller inte.
Tänker inte längre på ergonomi och vilka rörelser som är bra eller dåliga
eftersom det tar sådan energi att ha det tänket.

Hur som helst så vaknade jag klockan 02:00 och var hur pigg som helst.
Jag försökte somna om men hade ställt klockan på 5 då jag skulle tvätta
klockan 7, men det blev inget mer sovande för min del. Jag försökte tills
klockan var 04:35 eller något sen gick jag upp, så det blev att jag somnade
till på kvällen istället och vakna vid åtta.

Jag fick ändå plockat en del här hemma och klippt i sönder lite kartonger
från sängen som var gigantiska, så det får plats i min dramaten :D
Kände mig lite gammal när jag väl började använda den, men den funkar
ju lika bra för en ung som en gammal människa. Man sparar mycket på
kroppen med att köra en vagn istället för att bära tungt för axlar,rygg och
armarna. Speciellt om man ska gå en bit som jag behöver göra för att handla.

Hur som helst!
Angående mitt mående så känner jag mig på nått sätt lycklig i den situationen
jag är i livet just nu. Jag fixar och donar här hemma och gör det fint i min lägenhet,
när det är grejer som behövs göras så ordnar jag upp det. Allt flyter på i livet och
sedan är det extra härligt att det känns såpass bra mellan mig och Emma.
Där är kategorin med fjärilarna i magen som kommer in, så himla glad
och blir varm i kroppen av att höra hennes röst och hennes skratt eller
när hon är på glatt humör. Som nu på kvällen när vi pratade nästan
i två timmar, så var hon jätte glad över lite nyheter hon hade fått
höra på jobbet. Så jag blev glad för Emma är glad, så som det
ska vara eller hur? Det smittar ju väldigt lätt av sig om någon
är lycklig eller glad över något.

Sedan att mitt intresse för YouTube har gjort stora framsteg så som jag ser det:
Fått väldigt många nya prenumeranter och man får komplimanger för det arbetet
man lägger ner på sina videos. Så det är roligt när man får respons på sitt verk.

Jag har även börjat tänka en hel del på livet i sig med vad man vill uppnå osv.
Det var en del frågor jag fått in som jag ska ta upp i min Q&A Video där jag
kommer besvara 108 frågor (kanske gör flera delar eftersom jag fick så många
olika frågor om allt möjligt). Men en utav frågorna var "Vad är din dröm, vad
vill du uppnå i livet innan det tar slut" och det rörde till det ordentligt för jag
har inte tänkt i dem banorna på väldigt länge. Men jag är snart 28 och jag
vill nog ändå kanske skaffa barn även om jag varit lite skeptiskt till att det
kanske inte är det bästa alternativet då jag har problem med ryggen osv.
Men det är något jag numera funderar på att jag skulle vilja uppleva den
biten, samtidigt som jag vet hur livet är och vilken värld vi lever i.

"Det var bättre förr" på väldigt många plan och jag känner att det är lite
dumt när det är mindre och mindre saker i världen och i ens liv som blir
sämre. Tänker alltså på arbeten, tänker på allt kaos det är i världen och
sedan tror jag det säkerligen kommer bli ett nytt världskrig snart med
Putin i fronten eller att han är inblandad i det hela. Men är man lite
egoistisk och tänker på sig själv och känner efter vad man vill ha,
så varför inte en härlig familj med någon man älskar?
Låter inte fel, men det ska ju kännas rätt också.

Så jag tror den biten har jag nog ändrat mig ganska mycket på.
Vet att jag kommer bli en väldigt bra förälder och alla barn gillar
mig vare sig jag vill eller inte. Jag är som deras kompis och dem
drar iväg mig och vill leka osv. I mina ögon så syns barnen och
dem får den uppmärksamhet dem behöver och det är nog därför
jag har varit såpass populär bland småbarn. Och detta ämnet kom
mig att tänka på något jag pratade med Emma om i telefon för en
stund sedan.

Jag vill ju börja arbetsträna snart även om dem på vårdcentralen sagt
lite att jag ska ta det lugnt och ta mina antidepressiva tabletter och vänta.
Men jag vill påbörja livet igen och få den sociala biten tillbaks i mitt liv
och känna mig nyttig även om det bara är några få timmar man orkar.
Men det här med småbarn, jag hade velat testa på att kanske jobba på
ett dagis och eftersom på dagis brukar ha vilostunder/sovstunder så
kan jag ju joina dem och sedan jobba vidare efter ha vilat ryggen lite.

Arbetsförmedlingen ville hjälpa mig att hitta en arbetsplats som har
utrymme för vilorum där man kan ta paus en stund för att sedan kanske
fortsätta jobba ett par fler timmar. Så jag är lite taggad på att sätta igång
livet med mer struktur som jag gillar i mitt liv. Att gå hemma är inte min
grej och dem som står mig närmast är väl dem som faktiskt vet om det.
Annars tror jag det är några som kanske tror att jag tycker det är skönt
att bara vara hemma , sitta vid datorn och spela spel men riktigt så är det
inte om man ska säga sanningen. Efter vad kan det vara nu.. 4 år?
Som jag mer eller mindre varit hemma (provat att jobba men inte funkat
under den perioden) och det blir inte kul i längden, jag har inget socialt
liv mer än det jag har på Skype och när jag träffar min bror och hans tjej
eller numera Emma då. Så annars är mitt liv ganska grått även om jag ser
väldigt mycket nuförtiden positivt på mitt liv. Försöker alltså inte fokusera
på dem tråkiga bitarna utan lägger energi på dem bra sakerna i livet istället
och hittills går det rätt bra. Men det är inte lätt för den perioden i livet då
jag inte kunde tänka positivt har jag varit väldigt länge.

Det verkar som att jag är på skriv humör idag för inlägget blev väldigt
långt jämfört med tidigare inlägg. Kanske lite splittrat med ämnen och
hoppigt men så blir det ibland.

Är det något ni vill veta, så kommentera gärna så kan jag försöka besvara
era frågor eller funderingar så snart jag ser det. Ha d fint nu för det ska jag
ha det. Ska stänga ner och gå och lägga mig (kanske äta något snabbt innan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar