MapleStory Finger Point

torsdag 23 juni 2011

Mycket har hänt och en hel del kul har det varit!


Eftersom jag inte hunnit och orkat med att blogga kommer detta inlägget bli lite längre.
Det har hänt en del sedan mitt sista inlägg här på bloggen (kollar igenom det senaste snabbt).

I de senaste inläggen skrev jag lite historia bakom varför jag avslutade min kontakt med min sk far.
Och lite av lögnerna som stod på hans facebook (alla har tillgång till den eftersom han inte har ändrat
sina sekretess inställningar). Läser du detta idioten så kan du säkerligen leta vidare tills du kommer
till rätt ställe för att ändra.

Hur som helst har jag varit på kurs både i tisdags och igår och det var riktigt kämpigt.
Men jag klarade det iaf, var inget prov även om de sa att det skulle finnas en skriftlig del
som skulle se hur mycket vi kom ihåg. Men hon sa det med ironi (få fattade det).
Så många sa “Åhh komma bli svår”. Tänkte aja de visar sig för dem hur det blir.
Orkade inte förklara för dem att hon skojade bara.

Var en del bra grejer jag fick lära mig på kursen “Grundutbildning för städare” men det var en
hel del saker som jag inte ens behövde veta eller höra. Så ungefär 3/4 delar kändes onödigt.
Hade jag senare fått nya arbetsområden hade det varit mer aktuellt då vi t.ex skulle kanske
behöva oss utav en maskin för att polera golven eller nått. Men vi moppar ju bara som sagt.

För att inlägget inte bara ska vara en massa text ska ni få se lite kort jag har tagit den sista tiden.

IMAG0638

Potatisfestivalen var i fullgång under helgen som var och Carolines systers barn hade kommit för att delta!
Jag blev en favorit i denna killens ögon, var roligt för min del att komma lite närmare dem. Eftersom dem varit
så blyga med att få lite kontakt med mig, men vissa barn kanske är så. Jätte kul hade vi iaf och jag fick till och
med åkt med dem på en utav åkturerna (blev riktigt illamående av allt snurrande, medan barnen bara gapa/skratta).

 IMAG0640

Tidningen Metro är något man alltid läser på veckodagarna då man jobbar.
Finns ju som sagt lite tid över för att kolla igenom den och försöka lösa Sudoku eller hur det nu stavas.
Blev lite full i skratt när jag såg dessa texterna i tidningen.

IMAG0642

IMAG0643

På kursen fick vi lunch biljetter så vi fick välja vad vi skulle ha. Jag ville varken ha fisk eller kyckling så jag
tog denna goda grekiska salladen (kanin mat).

IMAG0644

Medarbetaren som vi kallar K. tog en kyckling beställning och en sallad vid sidan om.
Såg inte lika god som min om jag ska vara ärlig även om jag åt kanin mat.

IMAG0645

Stället där vi åt lunch låg på Marieholm för er som vet var det ligger och vi satt såklart ute vid hamnen istället
för att sitta inne. Var ju inte speciellt kallt ute enligt oss (vi var 2 som satt ute utav ca 20 personer).

 

Idag fick jag lön för mina två första dagar förra månaden också förresten. 1500~ för 2 dagar blev det.
Men jag fick inte mer än vanligtvis eftersom då tar de bort aktivitetsstödet och socialbidraget så jag
ändå inte kommer över existensminimum som ligger på 3500~. Blev som sagt lite sur eftersom chefen
som är på 2 veckors semester sa att han skulle lägga det på denna månadens utbetalning så jag inte
skulle förlora pengar på detta sättet. Men gjort är gjort, man kan säga att jag jobba gratis två dagar
(inte kul precis men shit happends).

Så nästa månad är då jag får in min första riktiga lön någonsin som tjugotre åring.
Tidigare har man ju bara fått en sommarperiods lön på max 6 tusen ungefär, så det går ju inte att
jämföra. Eftersom jag får lite mer än det dubbla nu efter skatt dvs *fniss*

Och eftersom jag nu har ett arbete och har lön, så funderar jag starkt på att ändra min adress hit nu.
Sen får man ju fixa med allt annat, tandläkare, skriva in sig på vårdcentralen här i Alingsås m.m.
Ett lånekort på bibban kanske är bra att ha också. Ja men allt det där kommer ju senare isf.

Nu är jag ledig imorgon och helgen såklart, så det blir ju skönt att kunna sitta vid datorn lite längre såhär
på kvällarna. Och kunna få krama om Caroline något, för det har jag saknat även om datorn skrek efter mig
när jag kom hem. Så ett par pussar idag har man fått men inget mer, jo förresten fick en kram när jag skulle
åka iväg till jobbet i morse.

Jaja men hon sa såhär innan hon gick och la sig:
”Bara så du vet ska jag hångla upp dig när jag vaknar sen”.
Så vi får väll se om hon kommer ihåg det ^^

2 kommentarer:

  1. Förlåt att jag inte kom ihåg det eller hade tid för det! <3

    SvaraRadera
  2. Inge illa ment men de känns som det blivit väldigt mkt negativt på sista tiden just med din pappa och med jobbet. Var glad att du har jobb alls och får pengar för det! Och klart man måste utbilda sig för området man jobbar med. Så ingen utbildning/skaffande av information/uppdatering är onödig!

    Kram och glad midsommar :P

    SvaraRadera